onsdag 28 mars 2012

Patricia säger sanningen


Jag vill inte lämna Patricia Cori riktigt än. Jag tycker verkligen att det hon förmedlar i sina böcker är det mest tänkvärda jag läst. När jag startar en skola kommer hennes böcker vara en självklar del i kurslitteraturen. I den skolan kommer meditation vara praxis och samarbete det enda självklara.

Nåväl.

Åter till Patricia. I förra inlägget presenterades hon som medial och samhällskritisk, två härliga särdrag att ha. Hon förmedlar en hel del information som både är häpnadsväckande och otroligt men ofta känner man en "ja så är det ju"- känsla när man läser. Allting är beskrivet in i minsta detalj så det går helt enkelt inte att avfärda informationen som påhittad. Läs själv får du se!

Stanna kvar!
En sak som bekymrar Patricia just nu är havet. Vi har förstört vårt hav med föroreningar och nu har det gått så långt att delfinerna och valarna håller på att lämna oss för gott. De håller t.o.m. på att begå självmord för att påskynda processen. Ja se det är ju inte den muntraste nyheten och här får jag väl hoppas att Patricia har hört fel.


Patricia är som en dagens Indiana Jones. Hon far runt på äventyr i Asien, Mexico, Egypten, Peru etc och undersöker heliga platser runt om i världen. Hon har blivit erkänd som shaman av av urinvånare från Tibet och Peru. Hon har varit med om otaliga ritualer, här nedan ses hon döpas i någon regnskog någonstans...



"I'm here to help people understand that we are part of a far greater scheme of things. We're spinning into a new hour of awareness, understanding and responsibility for all that exists, knowing that everything is exactly the result of our creation...."



 



Har du funderat på frågan jag ställde i förra inlägget?

Rätt svar är såklart JA!!  Vi bor ju i rymden, alltså är vi rymdvarelser :)
(tack Ann-Sofi för den härliga gåtan!)


I nästa inlägg kommer fortsättningen på Fredsduvorna, stay tuned!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar